Klädhängare av en gran!

image391

Just nu följer jag Sommartorpet med Ernst. Han har så många roliga ideer. Att ha exempelvis sten längs väggarna inne i sitt hus är ju så läckert, men passar kanske inte alla. För ett avsnitt sen gjorde han en klädhängare av gran och en sådan ska jag göra när jag och min pojkvän har renoverat vår lägenhet.
Hur gjorde han då? Jo, han tog en gran, sedan klippte Ernst av alla grenar men sparade några som stack ut 15-20 centimeter. Därefter tog han bort all bark från granen. Därefter är det bra om man låter granen torka någon vecka och därefter behandlar man den. Man kan göra som Ernst att måla den vit eller så kan man bara lacka den.


image393

Informationen och bilderna är hämtade från Svts hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback